Обзор Volvo XC2006 90 года

Volvo XC2006 90 года

Volvo XC90 предлагает классические атрибуты Volvo в среднеразмерном внедорожнике. Он безопасен, удобен и практичен.

Its roomy interior seats seven, and there’s more cargo space here than in other vehicles in its class. The cabin is luxurious, with nice firm seats and most of the bells and whistles most of us want. People who opt for a BMW X5 over one of these read magazines that use stopwatches and accelerometers for yardsticks. The XC90 handles well on streets and highways, but it also offers a comfortable ride. All-wheel drive with Volvo’s new Instant Traction system makes the XC90 an excellent choice for nasty weather. Buyers choose between a 4.4-liter V8 and a 2.5-liter turbocharged five-cylinder engine. Each gets better gas mileage than most comparable seven-passenger SUVs.

Репутация Volvo в области безопасности — это не просто маркетинговые разговоры. Volvo вкладывает невероятное количество времени, денег и усилий в исследования и разработки, направленные на защиту водителя и пассажиров. Мы видели XC90, швыряемые по парковкам гигантскими механическими руками, за которыми следовала горстка инженеров, делающих подробные измерения и заметки. Известно, что инженеры Volvo сразу же после аварии выезжают на место происшествия, чтобы оценить ущерб, нанесенный их автомобилям. В базовой комплектации XC90 имеет конкурентоспособную цену, но автомобили Volvo, как правило, стоят дороже, чем могли бы, из-за встроенной в них техники безопасности.

Safety features that come on all XC90 models include anti-lock brakes with electronic brake-force distribution and Brake Assist, and traction control. A gyroscopic sensor can detect an impending rollover and correct the imbalance by applying just the right amount of braking force to specific, individual wheels. Structural safety features include a roof structure built of high-strength steel and a low front cross member designed to inflict less damage to occupants of compact vehicles.

Модельный ряд

The 2006 Volvo XC90 is available in two variations: the base XC90 2.5T with its five-cylinder engine and the XC90 V8 introduced for 2005. (The six-cylinder T6 model has been discontinued.)

Читайте также:
Обзор Dodge Journey 2011 года

The XC90 2.5T ($35,640) uses Volvo’s proven inline five-cylinder turbocharged engine. This 2.5-liter engine is rated at 208 horsepower and 236 pound-feet of torque and comes with a five-speed automatic transmission with front-wheel drive. All-Wheel Drive with Instant Traction, which minimizes wheelspin, is available ($1,775).

XC90 V8 (45,840 4.4 долларов) оснащен 8-литровым двигателем V8, разработанным по спецификациям Volvo японским производителем мотоциклов и специалистом по автомобильным двигателям Yamaha, который несколько лет назад создал силовую установку для Ford Taurus SHO. Новый V315 генерирует 325 лошадиных сил и XNUMX фунт-фут крутящего момента и работает в паре с шестиступенчатой ​​автоматической коробкой передач. Полноприводная система с Instant Traction входит в стандартную комплектацию.

Функции активной безопасности, которые входят в стандартную комплектацию, включают систему контроля устойчивости при опрокидывании, в которой используется гироскопический датчик для снижения вероятности опрокидывания путем включения тормозов и регулирования мощности двигателя. Все модели XC90 также оснащены электронным контролем устойчивости, помогающим удерживать автомобиль на намеченной водителем траектории, даже когда сцепление шин с дорогой ухудшается. Функции пассивной безопасности включают боковые подушки безопасности для защиты туловища в дополнение к обязательным фронтальным подушкам безопасности. Полноразмерные шторки безопасности, предназначенные для защиты головы при боковом ударе или опрокидывании, охватывают все три ряда. Сиденья оснащены системой защиты от хлыстовых травм Volvo, которая сдвигает их назад и вниз при ударе автомобиля сзади, уменьшая тем самым скручивание шеи. Ремни безопасности третьего ряда имеют преднатяжители, предназначенные для уменьшения травм, вызванных ремнями при аварии. Volvo также разработала зону деформации сзади для дополнительной безопасности при наезде сзади.

Стандартные функции обеих моделей включают 17-дюймовые колеса, 12 подстаканников, три розетки, проигрыватель компакт-дисков, бортовой компьютер, электрические стеклоподъемники, двери, замки и зеркала, а также водительское сиденье с электроприводом и памятью.

The popular Premium Package ($2,995) is available to upgrade the 2.5T, and includes leather seating surfaces, a power front passenger seat, memory mirrors, a power moonroof and upgraded audio with a six CD changer. The Versatility Package ($2,100) can be added to the premium package on the 2.5T and includes the third row of seats and its accessories, including separate controls for the rear air conditioning unit and audio systems, as well as a built-in second-row child booster seat, and Nivomat self-leveling rear suspension.

Читайте также:
Обзор Jaguar F-Pace 2017 года

V8 добавляет чувствительный к скорости усилитель руля, восьмиступенчатую регулировку сиденья переднего пассажира, кожаные сиденья, чейнджер на шесть компакт-дисков, внутреннее зеркало заднего вида с автоматическим затемнением и функцию памяти для наружных зеркал, вентилируемые дисковые тормоза вместо твердые роторы на 2.5T, самовыравнивающаяся задняя подвеска, сиденья третьего ряда с кондиционером, задняя аудиосистема с наушниками и отделка кузова в цвете.

Пакет Touring Package (1,795 долларов США) доступен для обновления V8, включая 18-дюймовые колеса с шинами 235/60R18, аудиосистему премиум-класса мощностью 305 Вт с 6-CD-чейнджером в приборной панели, 12 динамиками и объемным звуком Dolby, вставками из натурального дерева, кожаным рычагом переключения передач. ручка и деревянный руль.

Options for either model include bi-xenon headlamps ($700), metallic paint colors ($475), headlamp washers and heated rear seats ($675), a navigation system ($2,120), 18-inch wheels in chrome ($1,900) or alloy ($750), a premium sound system ($775), a rear-seat entertainment system with two headrest-mounted seven-inch color screens ($1,995), and an interior air quality system ($175). A Convenience Package ($1,295) can be added to either model, including rear park assist, power retractable rearview mirrors, cargo security cover and net, and power child rear door locks.

Наружный круговой осмотр

The Volvo XC90 is an attractive SUV and recognizable as a Volvo. The roofline rakes upward dramatically from the windshield to a high horizontal plane, with the arc of the top echoed by the curve of the roof rails. Coming toward you on the freeway, the XC90 almost looks like an old convertible with its top puffing up. A high beltline adds to the typical visual image of a tall SUV.

The overall angularity clearly says Volvo. Head-on, you might think it’s the result of the mating of a Honda CRV and a Dodge Ram. The hood shape is similar to the Ram’s, but the grille is Honda-like, except for the diagonal band that labels it a Volvo. The grille is elevated four or five inches over the protruding fender contours, and slightly V-shaped to be consistent with Volvo design.

Читайте также:
2008 Фольксваген Джетта Обзор

The XC90’s long wheelbase, wide stance and low center of gravity promote handling stability. The overall length is not much longer than the wheelbase. As a result, overhangs are short; the body doesn’t extend very far past the wheels, in other words. The XC90 has a wide track as well. And despite its height, it has a lower center of gravity than the XC70 Cross Country wagon.

Like the XC70, the back end of the XC90 features huge taillights. Think safety. If it bothers you that the back of your SUV looks like Las Vegas, it might comfort you to think that you’re a whole lot less likely to get creamed from behind by some half-asleep driver. You’re also less likely to back into something at night, thanks to backup lights that look like they came from a rally car.

The standard wheels measure 17 inches in diameter, but the hottest look comes with the optional 18-inch wheels available in alloy or chrome finish and fitted with lower profile tires.

The XC90’s rear hatch has two sections, with a 70/30 top/bottom split. The lower edge of the liftgate is waist level, leaving a small tailgate. If you’re just stowing the groceries or dry cleaning, you might not need to drop the tailgate, but the rest of the time you’ll need to open both gates. Two gates is more work than one. The good news is that the tiny tailgate lifts and closes easily, and the short liftgate is less likely to bonk you or someone else on the head when you raise or lower it. It’s also inclined toward the front of the vehicle, which shortens the roofline and makes the XC90 look shorter. The liftgates on some SUVs are hard to lift due to their weight and the angles involved. That’s not the case here.

Подгонка кузовных панелей и отделки на достойном уровне. Большие двери XC90 закрываются легким прикосновением и издают приятный звук при защелкивании. Стеклоочиститель заднего стекла прочный, защищен плоской черной пластиковой втулкой.

Читайте также:
Обзор Hyundai Accent 2010 года

Элементы интерьера

We found the cabin of the Volvo XC90 roomy and comfortable. It seats up to seven passengers. By mounting the engine across the chassis, Volvo has created a roomy cabin inside a relatively compact exterior. This allows the instrument panel and front seats to be positioned more forward, opening up space and legroom for back-seat passengers.

The Volvo can carry more stuff than most of its competitors. With all six passenger seats folded down, the XC90 offers 92.3 cubic feet of cargo space, more than what’s found in competing SUVs: 2006 Mercedes M-Class (72.4 cubic feet), BMW X5 (54.5), Acura MDX (81.5), Lexus RX 330 (84.7), Cadillac SRX (69.5), Infiniti FX (64.5). Even with all three rows of seats in place there’s room in the Volvo for two or three stacked duffel bags behind the third row.

The XC90 carries long objects well. Lowering a small center portion of the second-row seat reveals 9.5 feet of unobstructed space between the instrument panel and the rear liftgate. That can be done even with the third-row seats in place because they have a passage space between the seatbacks. As a result, four surfers and two long boards will easily fit into an XC90, an impressive feat. The XC90 is also good for trout fishing because you can set your rigged 9-foot fly rods in there without having to break them down, useful when moving from spot to spot.

Расположение сидений и грузов чрезвычайно универсально, что позволяет использовать 64 различных конфигурации, включая шесть из семи сложенных сидений. Не менее впечатляет легкость, с которой сиденья сдвигаются, складываются, меняются и исчезают.

Сиденья второго ряда разделены на 40/20/40 и выдвигаются вперед независимо друг от друга. Подголовники не нужно снимать, когда сиденья сложены. Впереди консоль между передними сиденьями можно легко снять, позволяя центральному сиденью второго ряда скользить вперед между передними ковшами и сразу за ними. Благодаря дополнительной встроенной опорной подушке для этого сиденья уход за маленьким ребенком никогда не был таким простым.

Читайте также:
2018 BMW 6 серии - NewCarTestDrive

Места для ног в третьем ряду достаточно только для двух детей или двух очень невысоких взрослых. Однако попасть на третий ряд проще, чем во многие внедорожники, из-за легкости скольжения и переворачивания сидений второго ряда. Есть поручни для входа, чтобы помочь попасть внутрь, но поручни на передней двери немного узкие. Двери закрываются алюминиевыми ручками, но они тоже узкие, места всего два-три пальца.

The third row is a cozy and convenient little world of its own, however, with its center console, cup holders, deep window pockets, and separate climate controls and outlets. Kids might actually want to sit way back in the wayback. Headphone plugs are provided, meaning second- or third-row headphone users can listen to a CD while the front-seat occupants listen to the radio through the speakers.

Стандартная внутренняя отделка представляет собой смесь матового алюминия и искусственного алюминиевого пластика. Отделка из натурального дерева является опцией для V8 и является большим улучшением по сравнению с пластиком.

There’s little storage space for the front seats. The door pockets are narrow and the small center console compartment is slim and difficult to access; if you store a few CDs in the slots, there’s no more room at all. The only open bin for tossing small items is on the dash panel, about big enough for a cell phone.

Приборы простые, а приборная панель наклонена вверх к высокому месту для сидения. Рулевое колесо из дерева и кожи, поставляемое с пакетом Touring, было более удобным, чем стандартное рулевое колесо, потому что оно круглое; стандартное колесо имеет края и углы, которые не поддаются пониманию.

The front bucket seats are good, especially with adjustable lumbar support, and Volvo leather is some of the best around. More side bolstering wouldn’t hurt, though.

Headroom is exceptional, thanks to the roofline, and the big windows offer excellent visibility and a feeling of roominess. Unfortunately, the price for the

Читайте также:
Обзор Джип Чероки 2015 года

Впечатления от вождения

Характер Volvo XC90 сильно зависит от того, выберете ли вы стандартную пятицилиндровую модель или двигатель V8.

The best deal is the base five-cylinder engine with the five-speed automatic. It delivers ample acceleration for all situations, good gas mileage and ultra-low emissions. Volvo’s 2.5-liter five-cylinder produces 208 horsepower and 236 pound-feet of torque at 4500 rpm. We found it delivered plenty of power for the real world, and the 24-mpg EPA Highway rating is excellent for that much power in a vehicle as heavy as the XC90. But what makes the five-cylinder engine especially sweet is the five-speed automatic that comes with it. It’s a responsive transmission. Stand on the gas while cruising along on the highway and it quickly downshifts from fifth to third gear and XC90 eagerly zooms away. The five-cylinder engine doesn’t seem to have a lot of torque at engine speeds below 2000 rpm but the responsiveness and flexibility of the five-speed transmission makes good use of the engine’s power. The transmission includes a manual-shift feature called Geartronic. We recommend adding the optional all-wheel drive for driving in foul weather conditions.

The V8 engine was developed for the U.S. where 30 percent of all SUVs are sold with V8 engines. Because Volvo has no history with V8s, it turned to Yamaha, which has a good relationship with Volvo’s parent company, Ford, to develop a new engine compact enough to fit in the XC90’s engine bay. Volvo linked the V8 to a six-speed automatic to make the best use of the engine’s torque curve, which reaches 271 pound-feet of pulling power at just 2000 rpm and peaks at 325 pound-feet at 3900 rpm.

Volvo also made some changes in its all-wheel-drive system to send more power to the rear wheels for better take off from a standing start, and incorporated a fast-reacting Instant Traction system to minimize wheelspin. We spent several hours in the V8 and found it well-suited to the sort of driving done by many American SUV owners. We enjoyed its quick acceleration and sure-footed passing maneuvers.

Читайте также:
Обзор Audi Q2022 5 года

Regardless of engine, we were impressed with how silky smooth the XC90 feels at 80 mph. Its chassis closely follows the design of the Cross Country wagon, but is wider and the components are beefier. It handles bumpy roads with dips and gullies well without bottoming when driven hard. It doesn’t offer the sporty handling of a BMW X5 or Infiniti FX35, however. Its power rack-and-pinion steering is on the heavy side, and not as quick in the really tight stuff. But, in general, the XC90 feels reasonably tight, with decent feedback to let you know how the front tires are gripping. There’s minimal body sway under hard cornering. The electronic stability control, called DSTC, stepped in a few times when we were thrashing down a particularly ornery road, and the system applied the brakes at one wheel without cutting the throttle, although we aren’t sure if it was the gyroscopic roll sensor or traction sensors that triggered its operation.

Ездовые качества у XC90 очень хорошие, жестковат на колесах, но не в салоне. Он не совсем поглощал гребни и неровности, потому что вы чувствовали, как подвеска работает над ними; но это совершенно не передавало никакой резкости ни рукавам, ни посадке брюк. В частности, были интересны лежачие полицейские; как будто подвеска бросала им вызов и отбивала назад, защищая нас от подпрыгивания, даже когда мы сталкивались с ними на скорости 15 миль в час.

Система полного привода работает безупречно, и водитель почти никогда не узнает, когда она работает. В нормальных условиях с хорошей тягой 95 процентов мощности двигателя приходится на передние колеса. Если передние колеса теряют сцепление с дорогой, многодисковая муфта начинает передавать мощность на задние колеса с максимальным распределением 65 процентов на задние колеса. Это смещение вперед оставляет XC90 в состоянии недостаточной поворачиваемости по умолчанию или скольжением передних шин на пределе возможностей рук.

Заключение

The Volvo XC90 is packed with safety and utility features. It’s as good or better than its competitors at hauling children around and offers superior cargo flexibility. The XC90 2.5T uses a quiet, proven engine with good power and a smooth five-speed automatic. The V8 is significantly more expensive, but faster, with more torque.

Читайте также:
2002 Мазда Миата Обзор

New Car Test Drive correspondents Sam Moses reported from the Columbia River Gorge, with Larry Edsall in Goteborg, Sweden, and Mitch McCullough in Los Angeles.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: