The launch of the seventh-generation Porsche 911 began with the 2012 model year and extends through the 2013 and 2014 model years as all the variants adopt the new platform and new body style. The new 991, as it is called internally, replaces the outgoing 997 (2007-2011). It’s an interesting numbering system, but the new 991 is anything but a step backward. This seventh-generation Porsche 911 is a big leap forward from the previous generation with a totally new platform.
The 2013 Porsche 911 Carrera is available in coupe and Cabriolet forms. It comes in two states of tune, the 350-horsepower Carrera and the 400-horsepower Carrera S. The 2013 Porsche 911 Carrera 4, Carrera 4S, Carrera 4 Cabriolet, and Carrera 4S Cabriolet bring all-wheel drive into the equation. The 2014 Porsche 911 Turbo and Turbo S go on sale near the end of 2013, along with the track-ready 2014 Porsche 911 GT3. Mix and match all the combinations and it’s a lot of models, each one a fantastic sports car. You can’t buy a bad 911, though having to choose among them could be stressful.
The new 991 is longer, lower and wider than the 997 before it, but the familiar Porsche 911 profile remains. Also familiar is its rear-engine layout featuring a horizontally opposed six-cylinder engine emitting a traditional Porsche wail. Traditional but tuned with the latest engineering and technology.
The Porsche 911 Carrera is powered a 3.4-liter flat-six punching out 350 horsepower and 287 pound-feet of torque, with a 0 to 60 mph acceleration time of 4.4 seconds, according to Porsche. The Carrera S goes with a larger, 3.8-liter flat-six making 400 hp and 325 lb.-ft. of torque, with launch times to 60 mph of 4.1 seconds and a top speed of 189 mph. Both engines are available with a 7-speed manual or 7-speed dual-clutch transmission, which Porsche dubs PDK for Doppelkupplung. Any of the Carrera models would make fine daily transportation.
Cabriolets feature an automatic soft top that can be raised or lowered in just 13 seconds and at speeds of up to 31 mph. Every Carrera variant is available as a Cabriolet.
We’ve driven the 911 Carrera S, the model we expect most Porsche 911 buyers to choose. One of the notable differences between this new 991 generation and the outgoing 997 is the steering; Porsche switched from a hydraulic system to electric steering, a move that created a stir among enthusiasts. Nearly all luxury automakers have made that change nowadays, citing lightness and better efficiency. And while some experts call the new steering numb, we found, unlike many of the new electric power steering systems on other cars, the electro-hydraulic system on the Porsche 911 continues to keep you in touch more than enough to let you know precisely what the car is doing.
Еще одним улучшением по сравнению с предыдущим поколением является добавление системы активной стабилизации крена Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Porsche утверждает, что его технология PDCC улучшает характеристики прохождения поворотов, постоянно удерживая шины в оптимальном положении и сводя к минимуму крен кузова.
The Porsche 911 is surprisingly conservative when it comes to fuel economy. A lighter curb weight compared to the previous generation, combined with technologies such as auto stop/start, helps the 2013 Porsche Carrera achieve an EPA-estimated 20/27 mpg City/Highway with the manual transmission and 19/28 mpg with the PDK. The all-wheel-drive Carrera 4S Cabriolet is the least fuel-friendly of the bunch, but still reasonable for the class, at 18/26 mpg city/highway with the manual and 19/26 mpg with the PDK.
Этот последний Porsche 911 представляет собой заметно усовершенствованную машину. Интерьер отличается роскошью, которую вы ожидаете от седана высокого класса, с такими тонкостями, как новое водительское сиденье с электроприводом, регулируемым по 18 параметрам. Это удержит вас на месте во время самых сложных поворотов, но в то же время достаточно удобно для повседневного вождения. Хотя его базовая цена относительно разумна, варианты быстро добавляются, и нередко можно увидеть 911 с астрономическими наклейками.
They say there is no substitute, but competition for the Porsche 911 includes sports cars that can handle track days and the daily commute including the Aston Martin V8 Vantage or Mercedes-Benz SL Class. Purer is the Lotus Evora, in both naturally aspirated and supercharged variants.
Модельный ряд
The 2013 Porsche 911 is available in Carrera and Carrera S versions. Each comes in coupe and Cabriolet versions, which feature a power-folding soft top, with a choice of rear- or all-wheel drive.
The Porsche 911 Carrera coupe ($84,300), Carrera Cabriolet ($96,200), the all-wheel-drive Carrera 4 ($91,030), and the Carrera 4 Cabriolet ($102,930) feature a 3.4-liter flat-six engine that makes 350 hp and 287 lb.-ft. of torque and a choice of a 7-speed manual or 7-speed dual-clutch (PDK) transmission. Standard features include dual-zone automatic climate control, partial leather sport seats with four-way power adjustments and manual fore/aft adjustment, a manual tilt-and-telescoping steering wheel, split-folding rear seats, faux suede headliner, the Porsche Communications Management (PCM) interface with a 7-inch touchscreen, navigation, Bluetooth phone connectivity, a nine-speaker sound system with CD player, satellite radio, USB port and auxiliary audio jack; heated side mirrors, automatic bi-xenon headlights and 19-inch alloy wheels.
В моделях Carrera S (98,900 110,800 долларов США), Carrera S Cabriolet (4 117,530 долларов США) и Carrera 3.8S Cabriolet (400 325 долларов США) используется 20-литровый оппозитный шестицилиндровый двигатель мощностью XNUMX л.с. и XNUMX фунт-футов. крутящего момента. Стандартное оборудование включает в себя все, что можно найти на моделях Carrera, а также более крупные тормоза и регулируемую спортивную подвеску, известную как Porsche Active Suspension Management System (PASM) с более низким дорожным просветом и выбираемыми режимами вождения. Стандартные колеса — XNUMX-дюймовые легкосплавные.
There are options and packages galore, a plethora of upholstery options, seat styles, interior trims, seat belt colors, exterior colors and painted brake calipers. Performance options include variable power steering, a torque-vectoring differential (PTV), ceramic composite brakes, and a sport exhaust system.
Porsche 2013 Turbo 911 года (137,500 160,700 долларов США) и Turbo S (997 3.8 долларов США) являются предыдущей версией 6 и в стандартной комплектации поставляются с полным приводом. Оба оснащены 500-литровым оппозитным 480-цилиндровым двигателем с турбонаддувом. Turbo хорош для 6 л.с. и 530 фунт-футов. крутящего момента и поставляется в стандартной комплектации с 516-ступенчатой механической коробкой передач; ПДК является необязательным. Turbo S развивает невероятные 13 л.с. и 2014 фунт-фут крутящего момента и в стандартной комплектации поставляется с PDK. Турбины оснащены полностью кожаным салоном, передними сиденьями с полным электроприводом, внутренними зеркалами с автоматическим затемнением и зеркалами со стороны водителя, а также системой объемного звучания Bose с 991 динамиками, а также уникальным внешним стилем и более агрессивной настройкой подвески. Turbo S добавляет адаптивные спортивные сиденья, углеродно-керамические тормоза и уникальную цветовую гамму салона. Ожидается, что новые модели Turbo 2013 года на новой платформе XNUMX появятся в конце XNUMX года.
Наружный круговой осмотр
The seventh-generation model looks like a Porsche 911 but there are many changes from pre-2012 models. Compared to the previous generation, the 991 rides on a wheelbase that’s stretched four inches, and an the overall length that’s increased by two. That tells you right there that overhangs are tighter. The roof is lower and the track is wider. And the wheels are larger in diameter.
The 911’s headlamps have a bit more of a three-dimensional look, in keeping with a body that is more sculpted than before. The sheet metal has a more precise and taught feel, with a cabin that has moved ever so slightly forward. The overall appearance is one that is more dynamic, refined yet aggressive.
Большинство моделей, даже базовая 911 Carrera, имеют активное антикрыло, которое поднимается вверх, добавляя прижимную силу в скоростных поворотах. Это часть пакета управляемости, который может включать систему активной стабилизации крена Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
Новейший 911 может быть больше, но он на удивление похудел благодаря более широкому использованию алюминия и других легких материалов. Снаряженная масса с коробкой передач PDK (двойное сцепление) составляет 3,113 фунтов, что примерно на 100 фунтов меньше, чем у старой модели. Это немалый подвиг, учитывая все остальные новые технологии, заложенные внутри.
Элементы интерьера
Sports cars have traditionally put their emphasis on what’s under the hood, not in the cabin, but recent generations of the Porsche 911 have focused more attention on the interior, and this latest generation is no exception. It delivers a level of refinement you’d expect from a luxury sedan in a similar price range.
Удобные спортивные сиденья с электроприводом и регулировкой по 14 параметрам обволакивают и способны удерживать вас на месте даже во время самых крутых маневров на поворотах. И в отличие от некоторых, вы можете залезать и выходить с относительной легкостью. Хотя в 911 используется классическая конфигурация 2+2, задние сиденья лучше всего подходят для маленьких детей и легких пакетов.
Общий вид интерьера выполнен в духе тевтонской эффективности. Детали красивы и элегантны, но избегают золотых цепочек, которые вы ожидаете от Ferrari и Lamborghini. В этом поколении улучшена эргономика благодаря удобно расположенным органам управления и легко читаемым указателям, увеличенному ЖК-экрану навигации и центральной консоли, вдохновленной четырехдверной Panamera, благодаря которой основные функции автомобиля находятся в пределах легкой досягаемости. К счастью, тот, что есть в 911, меньше по размеру и менее перегружен тумблерами и переключателями.
The five-circle gauge instrument cluster is well laid out. One of these is a multi-function display that offers up a range of programmable information, including the most immediate navigation instructions or an active g-force meter that instantly shows how hard you’re accelerating, braking or turning. At one point, during a run down the test track it nudged an astounding 1.3 g.
Впечатления от вождения
Модели Porsche 911 Carrera предлагают на выбор 7-ступенчатую механическую коробку передач или 7-ступенчатую PDK (сокращение от Porsche Doppelkupplungsgetriebe), автомат с двойным сцеплением. В то время как механическая коробка передач явно будет близка и дорога сердцам тех из нас, кто считает, что на полу настоящего спортивного автомобиля должно быть три педали, мы не удивимся, увидев, что PDK начнет вызывать сомнения у многих. те, кто даже немного менее предан.
PDK с двойным сцеплением чуть-чуть быстрее, чем хорошо переключенная механическая коробка передач. Некоторые говорят, что так же весело работать с подрулевыми переключателями передач, которые особенно хорошо сочетаются с опциональным спортивным рулем. PDK также немного лучше расходует бензин, чем его аналог с механической коробкой передач.
911 всегда был быстрым, даже в базовой комплектации. А теперь, когда Carrera S соперничает по ускорению со старым GT3, вы еще глубже погрузитесь в сиденье спортивного водителя, когда вы используете Launch Control. Функция Launch Control, доступная только с PDK, предназначена для минимизации пробуксовки колес и максимизации крутящего момента для максимально быстрого ускорения вне трассы. Нажмите кнопку, удерживайте тормоз, нажмите на газ в пол, подождите, пока он не скажет вам ехать, и отпустите тормоз. Когда мы сделали это, мы заметили, как наше периферийное зрение, казалось, исчезло, когда наши глаза сосредоточились на барьере в конце временной трассы, которую Porsche установил для испытаний в калифорнийском аэропорту Санта-Мария. Мы разогнались до 112 миль в час, прежде чем ударить по огромным тормозам, которые быстро остановили нас задолго до надвигающегося барьера. Затем мы петляли и петляли по извилистой трассе, которая включала повороты с уменьшающимся радиусом и плотный слаломный участок, трассу типа автокросса.
Движение по прямой впечатляет, но что действительно замечательно, так это то, как Carrera S легко маневрирует в сложных поворотах. Новый 911 показал время круга 7:40 на сложной Нюрбургринге Нордсклифе, старой классической трассе, которая теперь используется в качестве эталона производителями автомобилей класса люкс. Это на целых 16 секунд быстрее, чем у предыдущего Porsche 911 шестого поколения.
В то же время нас впечатлило, насколько тихо и плавно ведет себя Porsche 911 на обычных дорогах.
Some drivers feel the electric-assisted steering offers less feel and is numb compared with the old hydraulic system, but we think that may be overstating the case. Yes, it’s smoother and less likely to transmit the raw sensation of hitting every twig and pebble on the road. But unlike all too many of the new electric power steering systems that makers are fast migrating to, the electro-hydraulic system on the 2013 Porsche 911 continues to keep you in touch more than enough to let you know precisely what the car is doing. One does have to get used to what the car is telling you, however, especially due to the much more limited amount of body roll allowed by the Dynamic Chassis Control system. But, again, there’s still enough that it only took a few minutes, and a couple hard turns, to feel confident, comfortable and in touch with what the new 911 was doing. That’s also what’s impressive about this car: how quickly the driver becomes comfortable and confident at speed.
Заключение
This latest-generation Porsche 911 does everything better than the pre-2012 models. You might find something faster for the price, but it’s difficult to find anything that comes close to the pure driving pleasure of this classic sportscar.
Пол Эйзенштейн подал этот отчет после тест-драйва 911 Carrera S в Южной Калифорнии. С репортажем Лауры Берштейн из Лос-Анджелеса и Митча Маккалоу с репортажем из Нью-Йорка.